Головна | Реєстрація | Вхід | RSSВівторок, 07.05.2024, 00:34

КЗ "Бурчацька 

ЗОШ І-ІІІ ст."

Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої файли [16]

Каталог файлів

Головна » Файли » Мої файли

Створення сприятливого освітнього середовища для організації роботи із здібними і обдарованими дітьми в умовах сільських навчальних закладів
[ Викачати з сервера (20.6 Kb) ] 19.06.2013, 13:32

Створення сприятливого освітнього середовища для організації роботи із здібними і обдарованими дітьми в умовах сільських навчальних закладів

«Як багато закладено в кожній людині, і як багато залежить від того, що вона вибере, що із себе створить, як розпорядиться своїм життям. І хто ж передусім повинен дбати про пробудження людини, як не вона сама, її батьки, її вихователі. Педагог допоможе, скерує підбадьорить. Вибору в нього немає. Свій шлях він обирає тоді, коли йде на вчительську посаду. А свідомо вибравши його, вже не має морального права виконувати свою роботу погано».

І.П.Підласий, д.п.н., професор, міжнародний експерт з питань освіти.

Проблема розвитку творчих здібностей особистості й суспільства розглядається як найважливіший фактор суспільного розвитку в багатьох країнах світу. В прийнятих у 1994 році Парламентською асамблеєю Євросоюзу Рекомендаціях (№1248) з питань розвитку освіти обдарованих і талановитих дітей , як таких, що потребують для повного розвитку свого потенціалу   відповідних освітніх можливостей, включати до програми підготовки вчителів вивчення стратегії з питань ідентифікації обдарованих учнів; сприяти розповсюдженню інформації про обдарованих дітей серед усіх, хто з ними пов'язаний ; в межах шкільної системи організовувати навчання з тих галузей, в яких проявляються спеціальні високі здібності учнів; шкільну систему робити треба  гнучкою для сучасного обліку освітніх потреб обдарованих. При цьому  у Рекомендаціях підкреслюється, що будь-яка освітня ініціатива в навчанні обдарованих дітей повинна вводитися з обачністю, щоб уникнути небезпеки навішення ярликів і небажаних наслідків для всього суспільства.

Розвиток обдарованої молоді розглядається на державному рівні: державна цільова програма роботи з обдарованою молоддю на 2007-2010 роки (2007р.)

В інформаційній цивілізації ХХІ століття виріс інтерес суспільства до проблеми обдарованих дітей, які розглядаються усіма як потужній ресурс розвитку будь-якої держави і людства в цілому. Робота з обдарованими і талановитими дітьми вважається сьогодні одним із стратегічних пріоритетів державної політики : вже більше як тридцять років існує Всесвітня рада по обдарованим і талановитим дітям, яка об’єднує 55 країн світу.

Актуальність соціально-педагогічного підходу до розробки моделі обдарованості учнів сільської місцевості є безперечною, тому що саме ці діти обмежені у виборі типів навчальних закладів, наданні психолого-педагогічної підтримки, збагаченні позашкільних та позакласних

форм роботи, які сприяють розвитку природних задатків, забезпеченні технічними і інформаційно-комунікаційними засобами навчання.

В дослідженнях російського вченого А.Цирюльникова визначено 4 головних типи соціокультурної ситуації в залежності від розвинутості або відсутності таких параметрів, як:

·                   Культурно-історична традиція (КІТ)

·                   Розвиток сучасного соціокультурного фону (СКФ):

-КІТ(+), СКФ(+)- збереглись культурно-історичні традиції, відносно високий рівень сучасного соціокультурного фону (ситуація «школа в культурному центрі»)

ü    -КІТ (+), СКФ (-) збереглись культурно-історичні традиції, але рівень сучасного соціокультурного фону низький (ситуація «школа в колишньому вогнищі культури»)

-КІТ(-),СКФ (+)- культурно-історичні традиції відсутні, але рівень сучасного соціокультурного фону відносно високий (ситуація «школа в потенційному вогнищі культури»)

- КІТ (-), СКФ (-) – культурно-історичні традиції і сучасний соціокультурний фон відсутні (ситуація «школа в культурній пустелі»)

Наша школа опинилась саме в 2 типі , в ситуації школи в колишньому культурному вогнищі, для якої характерним є: збіднілий соціально-культурний фон, деконструктивне середовище зовнішнього оточення освітніх установ, погіршення умов не тільки для розвитку здібностей дітей, але і для їхнього майбутнього життя у цьому населеному пункті.

         В такій ситуації, щоб розвиватись і не опинитися в 4 типі, ми вимушені були шукати шляхи для того, щоб школа стала соціокультурним центром села, адже ми розуміємо, що в селі є тільки 2 освітні установи: дошкільний навчальний заклад і школа, культурно-освітні установи практично не функціонують, не проводиться спортивно-масова робота в селі, можливості сільської бібліотеки обмежені і не відповідають сучасним вимогам населення. Тому, не знаючи всіх тверджень і досліджень науковців ще у 2003 році школа стала спеціалізованою. Передбачаючи необхідність  наступності і перспективності освітній процес двох установ уже протягом 8 років працює в системі спільної роботи. Починали зі спільної роботи в екологічному напрямку виховної роботи, а поступово перейшли до всіх напрямків діяльності за принципом послідовності від дошкільника  – до випускника школи. З цією метою було створено спочатку ТЦП «Подих природи», потім розроблено моделі випускника-дошкільника, випускника початкової школи, випускника базової і повної середньої школи. Наші навчальні заклади співпрацювали з Запорізьким ОІППО(кафедра управління, проф..Павлютенков Є.М.) Звичайно, в розробці моделей ми отримала велику допомогу з боку науковців і побачили результати своєї роботи: участь у конкурсах, виставках показала, що ми на правильному шляху. Коли постало питання про проведення науково-педагогічних досліджень, створення експериментального майданчика, наша школа стала базовою разом з районною гімназією.

          Минулого навчального року ми дібрали вчителів, які працювалди  на майданчику(їх кількість і склад можуть змінюватись), опрацювали науко-теоретичну базу з питання експерименту, провели дослідження з вивчення потенційних можливостей  педагогічного колективу та рівня готовності  школи до роботи. Після обстеження потенційних можливостей педагогів, матеріально-технічної бази, рівня управлінської компетентності Запорізькою ОАППО школа стала ресурсним центром області, про що нам видано посвідчення. Це  означає, що педагоги нашої школи в більшості володіють сучасними технологіями навчально-виховної діяльності і готові до інноваційної діяльності. До початку експериментальної роботи в школі вже були створені програми підтримки експериментальної роботи:

                     «Обдарованість»,

                     " Пізнай себе – будь здоровим ”

                     Клуб спілкування " Стань творцем здорового життя ”

                      Шкільний конкурс " Урок року ”

                     " Шкільний аукціон ”

                     Малотиражна газета "DJERELO

  

Категорія: Мої файли | Додав: DJerelo
Переглядів: 537 | Завантажень: 109 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz