Головна | Реєстрація | Вхід | RSSЧетвер, 09.05.2024, 02:33

КЗ "Бурчацька 

ЗОШ І-ІІІ ст."

Меню сайту
Форма входу
Головна » 2013 » Червень » 19 » Наступність і перспективність в роботі зі здібними і обдарованими дітьми як провідна ідея творчої лабораторії
10:29
Наступність і перспективність в роботі зі здібними і обдарованими дітьми як провідна ідея творчої лабораторії

Наступність і перспективність в роботі зі здібними і обдарованими дітьми як провідна ідея творчої лабораторії


Як відзначають автори посібника «Теорія і практика розвитку обдарованості учнівської молоді»,  дійсно необмежені можливості в моделюванні комплексу умов для розвитку обдарованості  надає система мережевого управління, в якій замість традиційних ієрархічних зв’язків, відносин підкорення панують горизонтальні, інформаційні, кооперативні зв’язки, тобто зв’язки партнерства і співробітництва.

У сільських районах досвід мережевої взаємодії типу «школа-профтехучилище», «школа - вуз», «школа-коледж», створення центрів довузівської підготовки, залучення до роботи викладачів вузів(керівництво гуртками, факультативами, секціями МАН), використання навчально-методичної, матеріальної, дослідницької бази вузів, коледжів, тощо.

Ефективною формою в районній системі освіти сільської місцевості є створення освітніх округів. В умовах освітнього округу на якісно новому рівні можлива реалізація профільного навчання. На жаль, на сьогоднішній день питання створення освітніх округів розроблено тільки на папері, тому робота з обдарованими дітьми у сільській місцевості вимагає певних пристосувань, інноваційних підходів, тощо.

 Педагоги, які працюють з обдарованими, мають можливість створити творчу педагогічну лабораторію. Як інноваційний структурний підрозділ науково-методичної роботи,  творча педагогічна лабораторія орієнтується на напрацювання практичного досвіду роботи з обдарованими з питань підготовки до участі в олімпіадах і конкурсах різних рівнів, конференціях і т.д. Вибір форми навчання залежить від можливостей викладацького колективу, його здатності й уміння налагодити навчання відповідно до результатів діагностичного обстеження дітей, стимулювати їх когнітивні (лат. cognitio — знання, пізнання) здібності, індивідуальні особливості кожної дитини.

      В роботі з обдарованими дітьми ми виходимо з принципу наступності і неперервності освітнього процесу. Тому згідно з угодою, яку ми щорічно поновлюємо з ДНЗ «Вишенька», виявлення обдарованих і здібних починається з дошкілля.(слайд 1, 2) Педагоги дошкільного закладу навчаються  за найважливішими складовими ранньої обдарованості (словотворчістю, розвитком моторики,пізнавальною активністю, здатністю логічно мислити, фантазувати)виявляти здібних дітей(слайд3). Виявляються  нахили дітей відповідно до сфер обдарованої дитини:

      Інтелектуальна;

      Пізнавальна;

      Мовленнєво-комунікативна;

      Художньо-естетична ;

      Музично-артистична;

      Спортивно-технічна (слайд 4)

Хорошим підґрунтям є наявність психологічної служби у ДНЗ «Вишенька» і школі, які між собою взаємодіють. Завдяки психологічному супроводу розроблено модель обдарованої дитини раннього віку(слайд 5,6,7)

Так як школа має екологічний профіль виникла необхідність співпраці з ВНЗ. Так, у нас налагоджені зв’язки з Мелітопольським ДПУ ім.Б.Хмельницького, кафедрою екології. За останні роки  3 випускниці нашої школи закінчили цей навчальний заклад.

                        Звичайно, вчитель, вихователь  відіграють надзвичайно важливу роль у навчанні обдарованих дітей. Тому завдання управлінців – навчити вчителя працювати з обдарованими дітьми, проводити постійну роботу з вдосконалення професійного рівня педагогів. З цією метою в колективі  протягом двох років проведено ряд семінарських занять, педрад (у тому числі і спільних з педагогами ДНЗ).(слайд8)

Єдиних рекомендацій щодо навчання обдарованих дітей не існує й не може існувати, адже кожна дитина - унікальна особистість зі своїми перевагами і недоліками. Тому головним є пошук ключа - індивідуального підходу до кожного учня, зокрема учня обдарованого, з вираженою індивідуальністю, незалежністю. Незалежність - риса творчо обдарованої дитини. З такими дітьми, з одного боку, працювати легше, бо вони мають високі розумові здібності, а з іншого - важче, оскільки ці діти «знають собі ціну», потребують багато уваги, особливого ставлення. До того ж робота з ними вимагає значних професійних і педагогічних знань від вчителя. Адже навчання - процес технологічний і його, як і на виробництві, легко зіпсувати, порушивши технологію. Шкода від цього може бути величезна, бо «виробом» виступає жива особистість учня.

Прийнято виділяти три групи вчителів, робота яких однаково важлива для розвитку обдарованих дітей. Перша група - вчителі, які здатні зацікавити предметом, створити атмосферу емоційного захоплення. Друга - вчителі, які навчають техніки виконання, закладають основи майстерності. Третя група - вчителі, які виводять на високий професійний рівень. Поєднання всіх цих учительських особливостей в одній особі - явище надзвичайно рідкісне.

До якої б із зазначених груп не належав учитель, він має бути насамперед вихователем. Головною метою сьогодні є виховання унікальної цілісної творчої особистості, здатної на свідомий та відповідальний вибір за різних життєвих обставин. Тому педагогу для навчання обдарованих дітей необхідно знати їхні психологічні особливості, перейматися проблемами й інтересами, володіти здатністю їх розпізнавати, активізувати і розвивати, мати віру в учня, бути доброзичливим в оцінці дій учня, вміти поставити себе на місце дитини, бути фахівцем вищого ґатунку - володіти належними предметними, психолого-педагогічними і методичними знаннями, мати високий рівень інтелекту, широку ерудицію, творчий світогляд. Він також має постійно самовдосконалюватись - вчити і вчитись сам; бути ентузіазмом, цілеспрямованим, наполегливим, впевненим у своїх силах, принциповим у важливих питаннях і водночас гнучким, коли йдеться про другорядне. Йому потрібно мати організаційні здібності для створення атмосфери творчості, розкутості, вільного ділового спілкування, приязного мікроклімату, спонукання до творчості, уміння слухати. Важливо володіти даром навіювання, вміти аргументовано переконувати; бути неупередженим, справедливим, емоційно врівноваженим, тактовним, щоб не вплинути негативно на прагнення дитини до творчості, на її етичні вчинки; бути здатним до самоаналізу, самокритики, перегляду своїх позицій, виваженості вчинків; налагоджувати з учнями партнерські стосунки згідно з педагогікою співробітництва, не переходити при цьому до панібратства; надавати дітям свободу вибору і прийняття рішень; володіти високим рівнем пізнавальної і внутрішньої мотивації, адекватною самооцінкою, внутрішнім локусом контролю тощо. Як відомо, лише особистість може виховати особистість і тільки талант може виростити новий талант.

Учень може назвати, за що саме поважає вчителя. І на першому місці - високий фах учителя. Шанований педагог для обдарованих - передусім чудовий учитель-предметник, що знає і любить свій предмет. Такий вчитель допомагає дитині долати розрив між теорією і практикою. За дослідженнями Е.П. Терренса, співробітництво дітей з вчителями - менторами, яких вони поважають, забезпечило вищі творчі досягнення дітей у порівнянні з їхнім IQ і порівняно з дітьми, що працювали самостійно. Отже, роль такого вчителя величезна, він впливає на майбутнє життя дитини, її професійний вибір.

Як бачимо, робота вчителя з обдарованими дітьми - це складний процес. Він потребує від педагога особистісного зростання, постійного поповнення знань в області психології обдарованих та їх навчання, а також тісного співробітництва з практичним психологом, іншими вчителями, адміністрацією і обов'язково батьками обдарованих. Цей процес потребує постійного росту майстерності вчителя, гнучкості, вміння не відмовитися від того, що сьогодні вважається творчою знахідкою та сильною стороною.

Сьогодні на нашому семінарі ми хочемо показати вам деякі аспекти в діяльності нашої творчої лабораторії:

-         Ознайомити з творчою лабораторією з розробки документів, що є методичним супроводом у роботі з обдарованими у початковій ланці;

-         Поділитися напрацюваннями практичного психолога у роботі з обдарованими дітьми та їх батьками;

-         Продемонструвати досягнення наших студійців літературної та художніх студій, редакції газети «Djerelo»

 

Переглядів: 988 | Додав: DJerelo | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz