Слайд 1 Педагогічна рада - це головний колегіальний,
законодавчо-розпорядчий орган управління
школою, головним завданням якого є
створення дружного, працездатного педагогічного колективу.
Основна місія педагогічної ради - забезпечення розвитку
та функціонування закладу.
Як органу
управління розвитком, їй можуть бути делеговані функції виявлення та вирішення
проблем школи, а як органу, який забезпечує ефективне функціонування
освітнього закладу, - функції підтримки існуючого рівня роботи школи.
Для педагогічного
колективу Бурчацьк СШ «Джерело» педагогічна рада – це:
¢
лабораторія педагогічної майстерності;
¢
генератор
цікавих ідей;
¢
орган, що
поєднує всіх загальною турботою про сьогоднішній та завтрашній день школи,
спонукає до пошуку, творчості, створює в колективі атмосферу довіри, взаєморозуміння й поваги.
Слайд 2. Адміністрація
школи враховує те, що проведення засідання педагогічної ради – це своєрідна
наука, режисерський талант, акторське мистецтво, що потребує інноваційних
технологій та інтерактивних методів
Функції педагогічної ради з управління розвитком школи та методи
їх виконання
Функції
|
Методи
|
Управлінська
|
Виявлення недоліків у роботі закладу. Усунення їх
причин
|
Проблемно-ділова гра;
доповідь адміністрації школи з наступним
обговоренням (метод дискусії);
використання методу номінальних груп до
проведення засідань педагогічної ради (як методу соціологічного дослідження)
і під час його проведення (як методу колективної розробки рішень)
|
Методична
|
Пошук ідей для усунення виявлених недоліків
|
Проблемно-ділова гра;
«розумовий штурм»;
метод номінальних груп
|
Управлінська
|
Прийняття рішень з усунення виявлених недоліків
|
Дискусія;
голосування;
обговорення;
метод номінальних груп
|
Виховна
|
Розробка планів реалізації прийнятих рішень
|
Обговорення;
оцінка якості розроблених планів «по колу»
|
Управлінська
|
Організація виконання прийнятих рішень
|
Розподіл планових завдань між членами
педагогічного колективу
|
Управлінська
|
Контроль за виконанням прийнятих рішень
|
Вивчення прийнятих рішень;
доповідь за висновками контролю;
звіт виконавців
|
Методична
|
Аналіз та оцінка результатів виконання прийнятих рішень
|
Дискусія;
голосування
|
Соціально-
педагогічна
|
Оцінка та заохочення учасників виконання
прийнятих рішень
|
Дискусія;
заслуховування звітів і виступів, присвячених
аналізу й оцінці роботи
|
Слайд 3. Діяльність
педагогічної ради школи не повинна й не може обмежуватися роботою в межах
окремих засідань. Окреслені функції складають завершений управлінський цикл,
необхідний для управління інноваційним процесом.
Фактори, від яких залежить ефективність педрад:
¢
унікальність теми і цікава форма
проведення;
¢
зміст;
¢
присутність тільки зацікавлених у
проблемі людей, що робить їх не пасивними слухачами, а учасниками;
¢
підготовленість аудиторії до обговорення
винесених проблем; підготовленість доповідачів.
Слайд 4, 5.
За метою підготовки та проведення: традиційні (авторитарні, догматичні),
нетрадиційні (альтернативні), сучасні
інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані), інтерактивні
За місцем
та роллю у навчально-виховному процесі: тактичні, стратегічні, стартові, поточні,
підсумкові, позачергові
|
За
формою
|
|
Традиційні
|
Нетрадиційні
|
• доповідь з обговоренням
(виступи)
• доповідь зі співдоповідями
(із запрошенням доповідача-спеціаліста)
• семінар-практикум
(інтенсифікована форма)
|
- методичний день
• колективна творча справа
(КТС)
• диспут, дискусія («круглий
стіл»)
• творчий звіт, конкурс
майстерності, фестиваль, презентація, аукціон
• ділова гра (інтерактивна
форма)
• педагогічний консиліум
|
|
За
складом учасників
|
|
Постійно діючі
|
Розширені
|
Об'єднані з іншим педагогічним колективом
|
Обмежені
(за кількістю учасників)
|
|
|
|
|
|
|
|
Інноваційні форми проведення педагогічної
ради:
¢ педрада-методичний день
¢ - педрада-диспут;
¢ - педрада-захист
інновацій;
¢ - педрада-методична
панорама;
¢ - педрада-круглий
стіл;
¢ - педрада-ділова
гра;
¢ - трибуна
вільних думок;
¢ - педрада-презентаця;
¢ - творчий
звіт окремого вчителя;
¢ - педрада-тренінг.
Слайд 6. Керуючись
вимогами до проведення педагогічних рад, формою, факторами ефективності,
напрямками Програми розвитку школи, ми
обираємо такі педагогічні ради, які б
у кінці кінців давали певний результат,
причому використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні, нестандартні форми
проведення. Так, коли у 2008-2009 навчальному році колектив обирав методичну
тему для опрацювання протягом 5 років, то ми
як старт обрали педраду-колективну
творчу справу «Складові культури здоров’я», педагоги обговорювали та
приймали авторську програму «Пізнай себе – будь здоровим!» Ця програма протягом п’яти років втілювалась
у життя школи. Ця авторська програма є складовою моделі випускника сільської
школи екологічного профілю. З напрацюваннями з цього питання школа брала участь
у різних конкурсах і виставках у тому числі обласних і всеукраїнських.
Слайд 7. Цікавою була і
педрада – розширене засідання методичної ради за участі представників
районного методичного кабінету і керівників шкіл району, де 4 групи, на які
були поділено педагогічний колектив, досліджували питання «Сім’я, дошкільний
заклад, школа – суб’єкти взаємодії в освітньому процесі», крім того ця педрада
була розширеною, адже в ній брав участь педколектив ДНЗ «Вишенька».
Слайд 8. Не
менш цікавою і корисною була педрада, присвячена вивченню педагогічних технологій,
якій передував теоретичний семінар з цього питання, а сама педрада проведена у
формі методичної розминки.
Слайд 9. Коли стало питання
про необхідність експериментально опрацювати питання роботи з обдарованими і здібними
дітьми, то на першому етапі в нашому колективі було проведено педраду –
старт, на якій педагогічний колектив був поінформований про необхідність
вивчення цієї проблеми, аргументовано з використанням електронної презентації
доведено про готовність колективу до участі у експериментальній роботі і ухвалено відповідне рішення про шляхи
роботи, коло питань для опрацювання,
кадрове забезпечення, тощо.
Після
першого року роботи на експериментальному майданчику в формі проблемно-ситуативного
дослідження проведено педраду «Підвищення фахової майстерності вчителів
шляхом інноваційних підходів до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою
виховання в них стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності як важливого
фактора формування соціально активної особистості». Після другого етапу роботи
в експерименті ми провели педраду у формі круглого столу на тему «Виховна
робота як ефективна умова розв’язання проблеми соціалізації обдарованих дітей у навчальному закладі» і
знову це засідання було розширеним за участі педколективу ДНЗ і школи, адже
ми співпрацюємо.
При опрацюванні питання «Стан
викладання та рівень навчальних досягнень учнів початкової школи. Керівництво
пізнавальною діяльністю учнів, розвиток
інтересу до знань у відповідності з Державним стандартом початкової школи» ми використали
таку форму проведення, як регламентована дискусія, коли давався аналіз стану справ з питань
результативності освітнього процесу у початковій школі і разом з тим
окреслювались шляхи виконання вимог Державного стандарту початкової загальної
освіти. Пропоную переглянути електронну презентацію, створену до цієї педради «Психологічний супровід нового державного стандарту
початкової освіти»
Слайд 10. Під час підготовки
рішення педагогічної ради враховують наступні моменти:
¢ Наукова
обґрунтованість, педагогічна грамотність рішення;
¢ Конкретність,
єдність вимог рішення, розрахованих на певний результат;
¢ Об’єктивна
необхідність рішення, зрозуміла всім виконавцям, як основа залучення всіх
членів колективу до його виконання;
¢ Створення
необхідних умов для виконання рішення;
¢ Врахування
індивідуальних особливостей виконавців;
¢ Визначеність
у часі з обов’язковою перевіркою виконання.
Щоб регулярні педради не
перетворювалися на рутинну процедуру, адміністрація й учителі нашої школи
ретельно готуються до педрад, завдяки чому проходять вони цікаво, продуктивно.
Рябчук Т.Ф., директор
Бурчацької СШ «Джерело, учитель-методист»
|