Головна | Реєстрація | Вхід | RSSПонеділок, 23.12.2024, 08:45

КЗ "Бурчацька 

ЗОШ І-ІІІ ст."

Меню сайту
Форма входу
Головна » 2013 » Червень » 18 » Педагогічна рада – центр колективної професійної думки
08:29
Педагогічна рада – центр колективної професійної думки

Слайд 1 Педагогічна рада - це головний колегіальний, законодавчо-розпорядчий орган управління школою,  головним за­вданням якого є створення дружного, працездатного педагогічного колективу.

Основна місія педагогічної ради - забезпечення роз­витку та функціонування закладу.

Як органу управління розвит­ком, їй можуть бути делеговані функції виявлення та вирішення проблем школи, а як органу, який забезпечує ефективне функціо­нування освітнього закладу, - функції підтримки існуючого рівня роботи школи.

Для педагогічного колективу Бурчацьк СШ «Джерело» педагогічна рада – це:

¢  лабораторія педагогічної майстерності;

¢  генератор  цікавих ідей;

¢   орган, що поєднує всіх загальною турботою про сьогоднішній та завтрашній день школи, спонукає до пошуку, творчості, створює в колективі атмосферу  довіри, взаєморозуміння  й поваги.

Слайд 2. Адміністрація школи враховує те, що проведення засідання педагогічної ради – це своєрідна наука, режисерський талант, акторське мистецтво, що потребує інноваційних технологій та інтерактивних методів

 

Функції педагогічної ради з управління розвитком школи та методи їх виконання

 

Функції

Методи

Управлінська

Виявлення недоліків у роботі закладу. Усунення їх причин

Проблемно-ділова гра;

доповідь адміністрації школи з наступним обговоренням (метод дискусії);

використання методу номінальних груп до проведення засідань педагогічної ради (як методу соціологічного дослідження) і під час його проведення (як методу колективної розробки рішень)

Методична

Пошук ідей для усунення виявлених недоліків

Проблемно-ділова гра;

«розумовий штурм»;

метод номінальних груп

Управлінська

Прийняття рішень з усунення виявлених недоліків

Дискусія;

голосування;

обговорення;

метод номінальних груп

Виховна

Розробка планів реалізації прийнятих рішень

Обговорення;

оцінка якості розроблених планів «по колу»

Управлінська

Організація виконання прийнятих рішень

Розподіл планових завдань між членами педагогічного колективу

Управлінська

Контроль за виконанням прийнятих рішень

Вивчення прийнятих рішень;

доповідь за висновками контролю;

звіт виконавців

Методична

Аналіз та оцінка результатів виконання прийнятих рішень

Дискусія;

голосування

Соціально-

педагогічна

Оцінка та заохочення учасників виконання прийнятих рішень

Дискусія;

заслуховування звітів і виступів, присвячених аналізу й оцінці роботи

Слайд 3.  Діяльність педагогічної ради школи не повинна й не може обмежуватися роботою в межах окремих засі­дань. Окреслені функції складають завершений управлінський цикл, необхідний для управління інноваційним процесом.

Фактори, від яких залежить ефективність педрад:

¢  унікальність теми і цікава форма проведення;

¢  зміст;

¢   присутність тільки зацікавлених у проблемі людей, що робить їх не пасивними слухачами, а учасниками;

¢  підготовленість аудиторії до обговорення винесених проблем; підготовленість доповідачів.

 

Слайд 4, 5.  За метою підготовки та проведення: традиційні (авторитарні, догматичні), нетрадиційні (альтернативні), сучасні  інтенсифіковані (модернізовані, модифіковані), інтерактивні

За місцем та роллю у навчально-виховному процесі: тактичні, стратегічні, стартові, поточні, підсумкові, позачергові

 

 

За формою

 

Традиційні

Нетрадиційні

• доповідь з обговоренням (виступи)

• доповідь зі співдоповідями (із запрошенням доповідача-спеціаліста)

• семінар-практикум (інтенсифікована форма)

- методичний день

• колективна творча справа (КТС)

• диспут, дискусія («круглий стіл»)

• творчий звіт, конкурс майстерності, фестиваль, презентація, аукціон

• ділова гра (інтерактивна форма)

• педагогічний консиліум

 

За складом учасників

 

Постійно діючі

Розширені

Об'єднані з іншим педагогічним колективом

Обмежені

(за кількістю учасників)

 

 

Інноваційні форми проведення педагогічної ради:

 

 

¢  педрада-методичний день

¢  -          педрада-диспут;

¢  -          педрада-захист інновацій;

¢  -          педрада-методична панорама;

¢  -          педрада-круглий стіл;

¢  -          педрада-ділова гра;

¢  -          трибуна вільних думок;

¢  -          педрада-презентаця;

¢  -          творчий звіт окремого вчителя;

¢  -          педрада-тренінг.

 

Слайд 6.        Керуючись вимогами до проведення педагогічних рад, формою, факторами ефективності, напрямками Програми  розвитку школи, ми обираємо такі  педагогічні ради, які б у  кінці кінців давали певний результат, причому використовуємо як традиційні, так і нетрадиційні, нестандартні форми проведення. Так, коли у 2008-2009 навчальному році колектив обирав методичну тему для опрацювання протягом 5 років, то ми  як старт  обрали педраду-колективну творчу справу «Складові культури здоров’я», педагоги обговорювали та приймали авторську програму «Пізнай себе – будь здоровим!»  Ця програма протягом п’яти років втілювалась у життя школи. Ця авторська програма є складовою моделі випускника сільської школи екологічного профілю. З напрацюваннями з цього питання школа брала участь у різних конкурсах і виставках у тому числі обласних і всеукраїнських.

  Слайд 7. Цікавою була і педрада – розширене засідання методичної ради за участі представників районного методичного кабінету і керівників шкіл району, де 4 групи, на які були поділено педагогічний колектив,  досліджували питання «Сім’я, дошкільний заклад, школа – суб’єкти взаємодії в освітньому процесі», крім того ця педрада була розширеною, адже в ній брав участь педколектив ДНЗ «Вишенька».

Слайд 8. Не менш цікавою і корисною була педрада, присвячена вивченню педагогічних технологій, якій передував теоретичний семінар з цього питання, а сама педрада проведена у формі методичної розминки.

 

            Слайд 9. Коли стало питання про необхідність експериментально опрацювати  питання роботи з обдарованими і здібними дітьми, то на першому етапі в нашому колективі було проведено педраду – старт, на якій педагогічний колектив був поінформований про необхідність вивчення цієї проблеми, аргументовано з використанням електронної презентації доведено про готовність колективу до участі у експериментальній роботі і  ухвалено відповідне рішення про шляхи роботи,  коло питань для опрацювання, кадрове забезпечення, тощо.

Після першого року роботи на експериментальному майданчику в формі проблемно-ситуативного дослідження проведено педраду «Підвищення фахової майстерності вчителів шляхом інноваційних підходів до творчої індивідуальної діяльності учнів з метою виховання в них стійкої позитивної мотивації навчальної діяльності як важливого фактора формування соціально активної особистості». Після другого етапу роботи в експерименті ми провели педраду у формі круглого столу на тему «Виховна робота як ефективна умова розв’язання проблеми соціалізації  обдарованих дітей у навчальному закладі» і знову це засідання було розширеним за участі педколективу ДНЗ і школи, адже ми співпрацюємо.

            При опрацюванні питання «Стан викладання та рівень навчальних досягнень учнів початкової школи. Керівництво пізнавальною  діяльністю учнів, розвиток інтересу до знань у відповідності з Державним стандартом початкової школи» ми використали таку форму проведення, як регламентована дискусія,  коли  давався аналіз стану справ з питань результативності освітнього процесу у початковій школі і разом з тим окреслювались шляхи виконання вимог Державного стандарту початкової загальної освіти. Пропоную переглянути електронну презентацію, створену до цієї педради «Психологічний супровід нового державного стандарту
початкової освіти
»

 

Слайд 10. Під час підготовки рішення педагогічної ради враховують наступні моменти:

¢  Наукова обґрунтованість, педагогічна грамотність рішення;

¢  Конкретність, єдність вимог рішення, розрахованих на певний результат;

¢  Об’єктивна необхідність рішення, зрозуміла всім виконавцям, як основа залучення всіх членів колективу до його виконання;

¢  Створення необхідних умов для виконання рішення;

¢  Врахування індивідуальних особливостей виконавців;

¢  Визначеність у часі з обов’язковою перевіркою виконання.

 

Щоб регулярні педради не перетворювалися на рутинну процедуру, адміністрація й учителі нашої школи ретельно готуються до педрад, завдяки чому проходять вони цікаво, продуктивно.

                                                                                  Рябчук Т.Ф., директор Бурчацької СШ «Джерело, учитель-методист»

Переглядів: 1134 | Додав: DJerelo | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Календар
Архів записів
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Copyright MyCorp © 2024
Конструктор сайтів - uCoz