«Учитель живе доти, доки вчиться,
тільки - но він перестає вчитись,
у ньому помирає вчитель»
К. Ушинський
«Самоосвіта учителя – умова ефективного підвищення його майстерності» - під такою назвою 21.12.2018 відбулося засідання виробничої наради, якому передував семінар-тренінг.
Життя – це місія. Місія освіти – виконати соціальне замовлення суспільства – формування громадянина- патріота з універсальними знаннями, з сформованими компетентностями, здатного вирішувати вирішувати свої життєві та професійні проблеми.
Кожен із нас на своєму місці робить важливу справу, вносить частку своєї праці, а отже — і душі у розвиток освіти на шляху її реформування. На сучасному етапі змінюються орієнтири освіти, змінюється мета і завдання освітянської діяльності, має змінитися і сам вчитель. Сучасний педагог має бути готовим до змін і неперервної освіти. Постійна діяльність учителя, спрямована на розширення й поглиблення знань і вмінь, підвищення рівня предметної підготовки, творчий підхід до діяльності – є умовами розвитку професійної компетентності, підвищення педагогічної майстерності. Отже, проблема самоосвіти стає все більш актуальною.
Самоосвітня діяльність кожного вчителя – запорука успішної роботи всього навчального закладу.
Виробничу нараду проведено у формі ділової гри. У діловій грі взяли участь 3 аналітичні групи, які працювали над відповідним завданням :
І аналітична група (молоді спеціалісти)
Чи є самоосвіта шляхом становлення педагогічної майстерності?
ІІ аналітична група (досвідчені педагоги)
Яким чином самоосвіта вчителя сприяє формуванню соціальної, громадянської, комунікативної та інформаційної компетентностей учнів, що є потребою сьогодення?
ІІІ аналітична група (практичний психолог, бібліотекар, педагог-організатор)
Яка роль самоосвіти для вчителя, учня, школи, держави?
В ході роботи над окремими питаннями педагогічні працівники дали відповідь на проблемне питання для всіх груп : «Самоосвіта педагога: самоціль чи необхідність? ».
Отже, місія освіти буде виконана, якщо вчитель буде : безперервно збагачуватись знаннями, володіти педагогічними інноваціями, удосконалювати свою діяльність, досягати педагогічної майстерності.
|